Op naar Genua

23 september 2021 - Genua, Italië

De tijd is voorbij gevlogen! We zijn doorgereden naar Ravennah, stad bekend van Dante en toevallig in de zaterdagkrant 2x genoemd. Het is 700 jaar geleden dat Dante overleed dus wordt er veel aandacht  aan besteed in heel Italië.

Het weer is wat omgeslagen zodat we ook wat regen kregen, vooral in Florence.  In Florence overnachtingsplek uitgezocht, een crime om daar rond te rijden in die nauwe straatjes met het Italiaanse verkeer dat altijd voor je schiet. Zijn we een paar honderd meter van de plek verwijderd, staat er een tunneltje…. Helaas, we zijn te hoog…. Nog een alternatieve route gezocht, veel rondgereden, veel buurten gezien maar het mocht niet baten. Uiteindelijk op een hele volle parkeer / camperplaats  terechtgekomen waar we net in konden draaien maar niet al te ver van het centrum. We merken dat het heel fijn is om veel ruimte te hebben maar dat het soms ook wel lastig is in Italië met zo’n grote truck. Maar ja, we zijn ook niet met zo’n wagen weg om door Italië te rijden. De toeristen die we in Venetië niet veel zagen, leken wel allemaal in Florence te zitten. Heel bijzonder. Ook hier weer vele kilometers gelopen en ws net als iedereen wat musea en kerken bezocht.

Via een klein kustplaatsje uiteindelijk naar Genua vertrokken, onze laatste stop in Italië. We hadden geluk dat we nagenoeg in het centrum op een camperplek terecht konden. We hebben niet zo veel van de stad kunnen zien omdat we ook nog veel regeldingen te doen hadden maar we vonden het er echt heel leuk. Veel rauwer dan de andere steden die we gezien hebben, een echte havenstad. Het ene moment loop je in een winkelstraat, je neemt een achterafsteeg en ineens ben je bijna de enige blanke. Wel een heleboel eettentjes, leuk voor overdag, s avonds zijn we maar niet teruggegaan.

Ik hoorde dat er regelmatig problemen zijn met de ferry’s naar Marokko en dus zijn we voor de zekerheid nog maar even langs het kantoor gegaan om navraag te doen over het een en ander. Die man stond ons maar raar aan te staren. Rein zei dat we ws overkwamen als een Duitser die 2 dagen van tevoren komt vragen hoe de procedure is voor de boot naar Texel. Nou ja, wij waren gerustgesteld, Nog een laatste lekkere Italiaanse maaltijd genoten. Ik neem mijn woorden terug dat ik niet dol ben op Italiaans want ik moet zeggen dat ik zelfs een aantal zeer lekkere pasta’s heb gegeten. Hoogtepunt op de markt; truffelravioli met paddestoelen, mmmm. Lekkerste drankje voor de namiddag na een dag lopen: spritz Campari met als goede 2e spritz aperol.

1. Arnout:
    26 september 2021
    Herkenbaar die drukte in Florence, wij waren er 15 september.
    Fijn dat alles weer heel is en wij wensen jullie een goede overtocht.
    Gerdie en Arnout