Liechtenstein, Oostenrijk, Italië

10 september 2021 - Lazise, Italië

Weer een land erbij; via Oostenrijk naar Liechtenstein gereden.  Prachtige tocht maar van Vaduz worden we niet warm. Heel klein met veel lelijke moderne gebouwen. Vanaf de parkeerplaats bij het voetbalstadion hebben we wel prachtig uitzicht op het paleis van de vorst. Ik kan nu meteen wennen aan het rijden in de bergen, toch weer heel anders. Nachtje gebleven en via Oostenrijk op weg naar Italië.

Dat verliep niet helemaal voorspoedig; meteen na de grens in Italië een paaltje bij het benzinestation geraakt met als resultaat een vette deuk in de dieseltank waarvan het draagsysteem ook gedeeltelijk kapot was. Er bleek 3 km terug een vrachtwagengarage te zitten dus we dachten even dat we erg veel mazzel hadden. Eerst 2 uur wachten totdat de lunchpauze over was, toen wilden ze niet eens kijken of ze het zouden kunnen repareren. Via internet maar wat anders opgezocht en op goed geluk naar een plaatsje in Italië gereden waar een MAN garage was. Daar hebben we de hele middag doorgebracht maar uiteindelijk hebben ze het wel dusdanig kunnen repareren dat we ermee verder kunnen.

Uiteindelijk richting Verona gereden maar onderweg blijven plakken bij het Gardameer. We kwamen heel vroeg in de ochtend aan, het leek een heel leuk, niet toeristisch dorpje aan een haventje. Lekkere cappuccino en besloten daar maar te blijven. Paar uur later was het stervensdruk met toeristen en tijdens onze fietstocht langs het meer bleek dat het bijna geheel bestond uit campings die vlak naast elkaar lagen. Erg grappig

Een wasserette gevonden en de was kunnen doen, soms bestaat geluk uit hele normale dingen!

1. E. Oosterwijk:
    11 september 2021
    Gelukkig is het tank verhaal redelijk verholpen. Hopelijk kan ie nog een tijdje mee en is het uitkijken met paaltjes ...😆🤓😉
    Geniet van Verona en van elkaar.
    Veel liefs,
    Je wijf
  2. Arnout:
    11 september 2021
    Jammer van de pech zeg. Gerdie en ik zijn vandaag ook in Italië beland, we staan in Montecatini Terme op een camping met privé douche en WC (een unieke ervaring). We doen alles zonder de bespreken want het is toch rustig in september, maar dat blijkt niet zo te zijn, we hadden geluk dat we nog een plek kregen. Goede reis verder.
  3. Loeki:
    11 september 2021
    Ha lieve luitjes, fijn dit blog! Lullig van die pech, maar je zit toch maar lekker in Italie en dat ziet er goed uit op de foto’s. Enjoy! Ik kijk nu al uit naar het vervolg. 🧿😘
    P.s Vanaf maandag a.s. ben ik voorlopig weer op Samos.
  4. Syl Meijers:
    11 september 2021
    Leuk om jullie zo te volgen, hoop dat na alle start problemen de reis nu voorspoedig verloopt, veel plezier
  5. Edwin Heeremans:
    12 september 2021
    Leuk om jullie reisblog te lezen. Jammer dan je pech hebt gekregen gelukkig is er een oplossing. Mooie foto's heerlijk vakantie gevoel daar.
  6. Netty:
    12 september 2021
    Eerste deuk is de ergste, weet ik inmiddels alles van. Groetjes van Netty