1 week op pad

5 september 2021 - Enkirch, Duitsland

Het loopt nog niet helemaal volgens plan; de (vrij oude) koel/vrieskast doet het niet meer. Veel tijd aan zoeken op internet want het is een compressiekoelkast die ingebouwd is dus moeilijk te vinden. Zowel in Duitsland als in Nederland blijken er leverproblemen te zijn dus een nieuwe gaat niet lukken. Uiteindelijk vanuit Furstenau maar weer terug naar Nederland waar een bedrijf zit in de buurt van Heerenveen dat onderdelen kan leveren. Gelukkig hadden ze alles op voorraad, is Rein handig en zo waren we met een omweg van 280 km en een halve dag verder, ineens heel blij dat onze koelkast het weer deed. Toch wel vrij belangrijk onderweg!

Helaas, dit jaar geen Willy’s Treffen in Enkirch, DE plek waar overlanders elkaar ontmoeten op een camping aan de Moezel; 2 km alleen maar bijzondere voertuigen. Wij hebben onze Steyr daar voor het eerst gezien dus eigenlijk ook wel een mooie plaats om ook weer verder te gaan 3 jaar later. Helaas kon het door corona niet doorgaan maar nog wel als verrassing het bezoek van Marlie en Gerard die in de buurt waren. Was weer erg gezellig, heerlijke snitzel gegeten, lekker lokaal wijntje erbij, helemaal top.

Het is fijn om daar te zijn, we kennen de omgeving, je kunt er mooi fietsen, heel relaxed maar het blijft deze week toch vooral een week van doorgaan, spullen telkens ergens anders neerleggen waar het handiger is, zoeken naar routes, controleren hoe het zit met de grenzen, technische aanpassingen, eigenlijk zijn we de hele dag telkens wel bezig.